Bekijk alle nieuwsitems.

Persbericht "Doe de Doedelzak!"

Geplaatst op woensdag 2 februari 2011
Item is 5x bekeken

Man in kilt bevriest edele delen
TILBURG – In de nacht van donderdag op vrijdag heeft een uitbundige carnavalsvierder zijn ballen bevroren. De man, lid van carnavalsvereniging Veul Gère uit Tilburg, was bezig met de promotietour voor hun nieuwe single “Doe de Doedelzak!” die zij samen met Peter Smulders hebben uitgebracht. Voor de act die bij het nummer hoort was de man gekleed in een traditionele schotse kilt. Door de feeststemming die de avond met zich meebracht was de man zich niet bewust van de kou die nacht. Eenmaal thuisgekomen ontdekte hij dat het urineren niet meer ging omdat zijn edele delen bevroren bleken.

Groen-oranje kilt
Bij de act rondom het nummer ‘Doe de Doedelzak!’ gaan de leden van carnavalsvereniging Veul Gère gehuld in Schotse kledij, waarvan het meest bijzonder de speciaal voor Veul Gère ontwikkelde groen-oranje kilts. De kleuren groen en oranje zijn de carnavalskleuren van Tilburg. Het nummer “Doe de Doedelzak!” is alweer de tweede hit die Peter Smulders en Veul Gère uitbrengen. “Het lied gaat over een man die met carnaval graag op zijn doedelzak wil spelen, maar het niet kan en dan maar besluit om lekker mee te lallen.”, aldus een van de leden van Veul Gère. Het nummer is gemaakt in samenwerking met Dj Coenio. Deze feest-dj heeft het nummer een echt feestsfeer meegegeven die het maakt tot een echte kraker.

Peter Smulders & Veul Gère
Volkszanger Peter Smulders is een icoon in onder andere Brabant en zelfs Australië en bekend van de hits “He hallo mooie meid”, “My little lady” en zijn onlangs uitgebrachte single “Vertrokken als een Zwaluw”. Vorig jaar maakte hij met carnavalsvereniging Veul Gère, een groep van 14 studenten uit Tilburg, de carnavalshit “De Kroegentocht”. Door het succes van dat nummer werd besloten dit jaar weer een carnavalskraker te maken. Komende weken zullen zij dit nummer op vele plaatsen ten gehore gaan brengen. “Maar dan wel in thermo-ondergoed!”, aldus het ongelukkige lid van Veul Gère die er overigens geen blijvend letsel door de bevriezing heeft overgehouden.

Reageren: